Διαχείριση του άγχους στις Πανελλαδικές εξετάσεις

8 Tips διαχείρισης τους άγχους

Τι πρέπει να κάνει ο μαθητής για να διαχειριστεί το άγχος πριν τις Πανελλήνιες;

-Να δημιουργήσει ένα πρόγραμμα επανάληψης και να το τηρήσει. Να κατανείμει την ύλη σε μικρότερα κομμάτια ώστε να κάνει τη διαδικασία της επανάληψης λιγότερο συντριπτική.

-Να εξασκηθεί σε εικονικές εξετάσεις ώστε να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του. Να μελετήσει προηγούμενα θέματα και να απαντήσει σε αυτά χρονομετρώντας τον εαυτό του. Αυτό βοηθά στην οικοδόμηση εξοικείωσης, στη μείωση του άγχους και στη βελτίωση των δεξιοτήτων διαχείρισης του χρόνου.

-Να διατηρήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής: Ένα υγιές σώμα συμβάλλει σε ένα υγιές μυαλό. Πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην αυτοφροντίδα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τις εξετάσεις. Ο επαρκής ύπνος, η τακτική άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων άγχους και στην προαγωγή της ψυχικής ευεξίας.

-Να χρησιμοποιήσει τεχνικές χαλάρωσης: Οι ασκήσεις αναπνοής, ο διαλογισμός και οι τεχνικές ενσυνειδητότητας μπορούν να είναι αποτελεσματικές στη διαχείριση του άγχους. Καλό είναι ο υποψήφιος να κάνει ασκήσεις βαθιάς αναπνοής όποτε νιώθει άσχημα. Αυτό μπορεί τον να βοηθήσει να ηρεμήσει και να επαναφέρει την προσοχή του στο έργο που πρέπει να διεκπεραιώσει.

-Να αποφύγει το διάβασμα της τελευταίας στιγμής: Αν και είναι σημαντικό να κάνει επανάληψη πριν από τις εξετάσεις, η συσσώρευση πολλών πληροφοριών την τελευταία στιγμή μπορεί να αυξήσει το άγχος. Καλό είναι ο υποψήφιος να επανεξετάσει τις βασικές έννοιες και να ασχοληθεί με ελαφριά επανάληψη, θα πρέπει να φροντίσει να είναι ξεκούραστος και χαλαρός τις ημέρες πριν τις εξετάσεις.

-Να κάνει θετική αυτο-ομιλία: να διατηρεί θετική νοοτροπία. Να αντικαθιστά τις αρνητικές σκέψεις με θετικές επιβεβαιώσεις. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να τους υπενθυμίζουν τα δυνατά τους σημεία, τις επιτυχίες του παρελθόντος και την προσπάθεια που κατέβαλαν για την προετοιμασία.

-Να αναζητά υποστήριξη: Να μιλούν σε φίλους, στην οικογένεια ή σε έναν υποστηρικτικό καθηγητή για τις ανησυχίες τους. Η ύπαρξη ενός συστήματος υποστήριξης μπορεί να προσφέρει συναισθηματική στήριξη και πρακτικές συμβουλές. Επιπλέον, η επαγγελματική καθοδήγηση από σχολικό σύμβουλο ή θεραπευτή μπορεί να είναι ευεργετική εάν το άγχος επιμένει.

-Να οραματιστεί την επιτυχία: να οραματιστεί τον εαυτό του να πετυχαίνει στις εξετάσεις. Η σκέψη θετικών αποτελεσμάτων μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και να μειώσει το άγχος. Τα οικεία πρόσωπα θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους μαθητές να επικεντρώνονται στη διαδικασία και όχι αποκλειστικά στο τελικό αποτέλεσμα.

Όλοι βιώνουν κάποιο επίπεδο άγχους στις εξετάσεις. Είναι σημαντικό οι δικοί του άνθρωποι να υπενθυμίζουν στον υποψήφιο ότι η καλύτερη δυνατή προσπάθειά του είναι αυτό που μετράει περισσότερο και ότι οι εξετάσεις είναι μόνο ένα μέρος του ακαδημαϊκού του ταξιδιού.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας δεν θα δημοσιευθεί.