Μαθήματα Αγγλικών – από ‘αναγκαίο κακό’  σε διασκέδαση

 Τα αγγλικά είναι παντού. Είναι η γλώσσα της τεχνολογίας και των social media, μια γλώσσα που συνεχώς εξελίσσεται και αλλάζει. Αργά ή γρήγορα, όλοι καλούμαστε να τα χρησιμοποιήσουμε είτε για επικοινωνία, είτε στην εργασία μας ή ακόμα σε ένα ταξίδι αναψυχής.  

 ‘Δεν θέλω να μάθω αγγλικά’, ‘Πάλι αγγλικά;’ , ‘Δεν μπορώ να μάθω αγγλικά. Είναι δύσκολα.’ – είναι μερικές από τις φράσεις που ακούμε συχνά από μαθητές όλων των ηλικιών. Συνήθως η αιτία είναι η πίεση που ασκείται από τους γονείς, ή μια δυσάρεστη εμπειρία με εκπαιδευτικό που ίσως να μην ήταν κατάλληλος για διάφορους λόγους, ή πολύ απλά γιατί η εκμάθηση ξένης γλώσσας είναι μια δεξιότητα που δεν έχουμε όλοι στον ίδιο βαθμό.

Το κλειδί είναι να δοθεί στον μαθητή το σωστό κίνητρο ώστε να θελήσει ο ίδιος να μάθει σαν διασκέδαση και όχι σαν υποχρέωση. Παιχνίδια, ταινίες, μουσική, κλπ μπορούν να αποτελέσουν ιδανικά εκπαιδευτικά μέσα αρκεί να εντοπίσουμε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε μαθητή.  

Πολλές φορές οι μαθητές κουράζονται ή ακόμα πλήττουν όταν φορτώνονται με δεκάδες κανόνες γραμματικής και μονότονα βιβλία με ατελείωτες ασκήσεις. Αυτό μπορεί να αλλάξει αν ο εκπαιδευτικός για παράδειγμα ενσωματώσει στο μάθημα μια τηλεοπτική σειρά που αρέσει στον μαθητή, ξεκινώντας μια σχετική συζήτηση. Ο μαθητής με αυτόν τον τρόπο αποκτά νέο ενδιαφέρον και θέλει να μιλήσει για κάτι που τον αφορά.

Το Internet και η διδασκαλία online έχουν βοηθήσει σημαντικά, προσφέροντας απεριόριστη πρόσβαση σε διάφορες πηγές πληροφοριών και δραστηριοτήτων. Ακόμα και στην επιλογή καθηγητή. Ο μαθητής μπορεί πλέον να κάνει online έρευνα, να συγκρίνει και να επιλέξει καθηγητή σε οποιοδήποτε μέρος της γης. Το διαδικτυακό μάθημα – που ξεκίνησε σαν ανάγκη την περίοδο της πανδημίας COVID- 19, αποδείχτηκε εξίσου αποτελεσματικό ακόμα και με μαθητές μικρότερων ηλικιών.

Φυσικά, για όσους προτιμούν τον ‘παραδοσιακό’ τρόπο, δηλ. μάθημα δια ζώσης, και πάλι το Internet είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, όπου μπορεί κανείς να βρει κουίζ, άρθρα, και παιχνίδια που ζωντανεύον το μάθημα και διδάσκουν παράλληλα με τη διασκέδαση. Ακόμα και το TikTok είναι μια πολύ καλή επιλογή, αρκεί να διαλέξουμε το σωστό υλικό για να δείξουμε.

Ο ρόλος του καθηγητή αλλάζει όσο αλλάζει η κοινωνία και οι ανάγκες της, καθιστώντας την προσαρμογή στις αλλαγές μονόδρομο. Οι μαθητές αποθαρρύνονται και χάνουν το ενδιαφέρον τους όταν τα αγγλικά τούς επιβάλλονται ως κάτι υποχρεωτικό που δεν διαφέρει από τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου.

Οι ενήλικες μαθητές είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία, καθώς συνήθως η ανάγκη για να μάθουν αγγλικά είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εργασία τους – είτε γιατί ψάχνουν δουλειά, είτε γιατί απαιτείται από τη δουλειά που ήδη έχουν. Οι ενήλικες πολλές φορές έχουν ζήσει τραυματικές εμπειρίες ως παδιά που μάθαιναν αγγλικά, και αντιμετωπίζουν με αρνητισμό τη γλώσσα. Εδώ ο καθηγητής καλείται να προσφέρει γνώση, έμπνευση και ψυχολογική υποστήριξη περισσότερο από ό,τι στους μικρότερους μαθητές.

Τα αγγλικά δεν είναι μόνο λεξιλόγιο και ατελείωτοι κανόνες γραμματικής. Είναι κλειδί στη γνώση, στην επικοινωνία, στην εργασία, στην ψυχαγωγία. Δεν είναι υποχρέωση, αλλά ένα δημιουργικό χόμπι το οποίο ο κάθε μαθητής μπορεί να αγαπήσει, πάντα με την κατάλληλη καθοδήγηση από τον καθηγητή και τη μέθοδο διδασκαλίας που του ταιριάζει.

Ματίνα Γιαμπίλη – καθηγήτρια Αγγλικών

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:

1 Σχόλιο

  • ΕΛΕΝΗ
    2 Ιουνίου, 2024

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕ ΩΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ (ΠΩΛΗΤΡΙΑ)

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας δεν θα δημοσιευθεί.